Dag 1 zondag 10 juli

10 juli 2016 - Pottenstein, Oostenrijk

Dag 1 zondag 10 Juli
-Centrelax-
Hmmm... Na een lange vermoeide reis, laat naar bed, had ik gehoopt dat de meisjes een goede nacht zouden maken, maar helaas.. Het duurde even voordat ze in slaap waren en s nachts zijn ze ook een paar keer wakker geworden. Ze hebben moeten wennen denk ik dan maar.
Ze waren ook vroeg wakker en toen was ik wel blij met de dvd's! Jaja, die heb ik bij aankomst natuurlijk direct aan de oplader gelegd en daar had ik nu profijt van!
Romi had het daarentegen gauw gezien en vroeg of ze mocht "make-uppen".
Een kadootje van ze van papa had gekregen voor de vakantie. Mama zei nog half slapend "ja", dus deze keer had Romi daar profijt van! Samen met natalie is ze gaan make-uppen. Ja... Dat heb ik geweten... Eenmaal goed wakker zag ik precies waar de dames waren geweest.. op het bed, op het tafeltje en op de grond... Ze hadden overal een kunstwerk achtergelaten van nagellak! Goed, dat doen we volgende keer dus ff anders!
Na aangekleed te zijn, loop ik weer voor de eerste keer de gang door, richting de frühstück zimmer (ontbijtkamer) en glimlachte al bij het moment van komen ging..! En jawel, de deur ging open, er waren al wat mensen wakker, genietend van hun eerste Oostenrijkse semmeltje en toen klonk het luidkeels; GUTE MORGEN!!! n
Wat een heerlijk gevoel! Voor de vierde keer beleefde ik weer het moment van thuis komen!
Na de heerlijke broodjes, de heerlijke boter op die broodjes, die heerlijke jam op die broodjes en die overheeeeerlijke melk.... Oh nee wacht.. Die overheeeeelijke melk stond alleen maar naar mij te lachen.. Die overheeeeeeerlijke melk was zo blij mij weer te zien, stond te popelen om opgedronken te worden door mij; volledig! Maar ik moest hem nog vertellen dat onze liefde over was... (ik drink sinds februari geen melk meer, gezien de negatieve gevolgen van mijn darmen en huid.. Tot grote ergernis af en toe nog, maar gelukkig wegen de positieve ervaringen na het geen melk meer drinken toch zwaarder!)
Het was inmiddels al erg warm, het zou 31 graden worden vandaag, dus het plan was snel gemaakt! Vandaag wordt het lekker Centrelax! Lekker dagje zo om de vakantie op te starten, iedereen beetje bijkomen en genieten van t zonnetje waar we in Nederland al 4 jaar op wachten voor m'n gevoel!
Spullen gepakt, op naar het zwembad!
Bij binnenkomen zagen we dat ze het zwembad dit jaar onder handen is genomen, dat was wel even schakelen, want ik vond t zelf niet echt nodig! Was al zo'n mooi zwembad en juist hetgeen wat altijd bij het kinderbadje stond, ( voor de kenners, die drie badjes met die keien erin, sluisjes, ) dat hadden ze nu weggehaald. De glijbaan was vernieuwd en de horeca gelegenheid was vernieuwd. Dat vond ik dan wel weer minder erg, er was nu meer te eten!
Maar goed, zo gaat er elk jaar lijkt wel, iets weg, of wordt er veranderd.. Wel een beetje jammer, haalt toch elke keer weer een live herinnering weg.. Een jeugdsentiment! Aan de andere kant.. Zo kunnen we rustig afscheid nemen, voor het geval we hier helemaal niet meer(kunnen) komen..
Maar we hebben uiteindelijk zo'n heerlijke dag gehad!! Super gezellig zo met elkaar, mama begon te vertellen tegen ome Jan en Stefan over d'r roots.. Haar herinneringen, Omi haar leven hier, ze zat er zo vol in, het werd haar zelfs op een gegeven moment even teveel.. Er zaten ook al wel 2 biertjes in hoor ! Maar dan nog kan ik mij heel goed voorstellen dat dat veel mooie herinneringen oproept maar ook pijnlijke, dat ze er toch niet meer is en dat samen terug kunnen halen..❤️
De meisjes hebben we amper gezien, die waren constant in het water en af en toe kwamen ze even buurten. Maar dan was er wel eten te halen natuurlijk, dat snap je, ze hebben het niet van een vreemde...
Rond half 5 stapten we op, we waren namelijk uitgenodigd door Margit en Max om te gaan eten bij de Heurigen. Om 6 uur moesten we klaar staan en jullie weten het misschien nog van voorgaande reisverhalen; tijd is tijd bij de Oostenrijkers! Misschien moet ik hier wat langer blijven dan 2 weken want ik daar best nog wel wat van opsteken!
Na een lekkere douche en Aftersun massage bij allemaal, want we hadden toch wel een lekker kleurtje opgedaan al, waren we allemaal lekker fris en mooi aangekleed om 10 voor 6 beneden! Jaja, we kunnen het wel!
Na een kwartiertje rijden kwamen we aan in Grossau. Het weer was nog steeds prima! Lekker temperatuurtje dus we konden lekker buiten zitten. Met z'n allen aan een grote tafel, wat een gezelligheid!! Het eten in een Heurigen leer ik wel steeds meer waarderen, maar geef mij toch nog maar de kaart van een Gasthaus. Maar toch, als je daar dan zo zit bij een Heurigen, zeker nu buiten, aan een grote lange tafel, onder de druivenbomen.. Jaaaa het is toch wel een sfeertje hoor!!
Achter onze tafel was een klein speeltuintje dus ook voor de meisjes was het prima hier! Na heerlijk gegeten en gedronken te hebben maakte we ons op voor de terug reis naar het hotel. Jara en Romi waren kapot! Zeker de laatste 10 minuten maakte ik een stoelendans want er was er elke keer wel aan het huilen. Hoogste tijd om naar bed te gaan! Rond 9 uur waren we 'thuis', meisjes in bed en ik ernaast. Romi wilt graag dat ik nog bij haar blijf liggen totdat ze slaapt. Maar op dat moment bleek dat mama ook aardig kapot was want ik werd wakker van een appje van Stefan, kom je ook nog naar de kroeg? Oeps... Het was al 22:00 uur! Gelukkig is de kroeg de buurman van het hotel dus ik was er zo. Nog even met Pa, Stefan, Edith, Roli, Nick en ome Jan de finale gekeken van het EK. Nadat Portugal had gewonnen, eindelijk, was het voor ons ook de hoogste tijd! Mooi geweest voor vandaag!
Bis morgen!