Dag 2 maandag 11 juli 2016

11 juli 2016 - Pottenstein, Oostenrijk

Dag 2 maandag 11 juli 2016

Gesplitzt - Guglzipf & Centrelax

Vandaag werd het weer een warme dag; 32 graden! ☀️

Stefan, Edith en ome Jan wilden graag een wandeling maken naar de Guglzipf. (een grote toren boven op een berg in Berndorf).

Papa ging ook mee, mama zou later met de auto er naar toe rijden en ik wilde graag met de meisjes naar het zwembad. Het werd immers zo warm en Romi en Jara stonden meer te springen om weer naar het zwembad te gaan dan te gaan wandelen. Dus zo gezegd, zo gedaan! Om 11 uur splitsten onze wegen. Mama, Romi en Jara werden door opa en oma afgezet bij het zwembad en we hebben zeker tot 3 uur weer een heerlijke dag gehad. Weer een lekker kleurtje opgedaan en de meisjes hebben zich prima vermaakt! Rond half 3 kwamen opa en oma onze ook vergezellen, alleen hebben hun er helaas iets minder uitgebreid van kunnen genieten want rond 3 uur begon het te druppelen. Snel de spullen gepakt en even geschuild onder het afdakje bij de horeca gelegenheid. Het werd al gauw een verzamelplek voor alle gasten in het zwembad want het begon helaas alsmaar harder te regenen! Als familie tokkie zaten we op onze handdoeken, verlept nog van het zwembad water, hopen maar dat het even een plaatselijk buitje zou zijn. Maar helaas… En ook op die dag kwam ik erachter dat Jara de gave heeft om bepaalde zaken perfect te ‘timen’. Wanneer het serieus, recht, wie ein Gardine, uit de hemel kwam, kwam ze hoor…; ‘’mama, ik moet plassen…’’  ‘’Natuurlijk.. schat.. We gaan even naar de wc..’’ AAN DE ANDERE KANT VAN HET ZWEMBADCOMPLEX!!!

En hoe stom eigenlijk, want we waren nog vochtig van het zwembadwater, maar wanneer je dan in je bikini door te regen moet rennen.. het is een #iritatiefactortje..

Uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt om toch maar naar huis te gaan want het leek (let op mijn woorden nu…) niet op te houden met regenen.

Eenmaal thuis gekomen, spullen opgeruimd, gedoucht en iets lekker makkelijks aangetrokken. Familie Tims zou namelijk ’s avonds lekker thuis eten en de familie van Egeraat ging er nog op uit om te eten. En..? Heb je goed op mijn woorden gelet..? Dat het LEEK dat het maar niet op zou klaren?

……. Eenmaal uit de douche.. fris en fruitig aangekleed.. ;Het zweet gutste weer van je lijf.. Strakblauwe lucht… en jawel.. ZON…! het is een #iritatiefactortjeversie2…

Maar goed, er komen vast nog wel mooie dagen aan tijdens ons verblijf, het was immers nog maar dag 2.

’s Avonds lekker broodjes gegeten, paprika’tje, tomaatje,  eitje, bergsteiger, biertje!! Jaawel, ik zit sinds dit jaar ineens aan het bier!! Dankjewel Stefan! Ik kreeg namelijk van Stefan mijn eerste biertje op de dag van aankomst, ik was nog geen 5 tellen uit de auto en kreeg al een glas in mijn handen; ‘’Proost! Op een goeie aankomst!’’ zei hij. En ik in eerste instantie toen hij vroeg of ik er 1tje lustte zei ik nog; ‘’nee, doe maar niet’’.   Ik ben niet zo van het bier, behalve met Carnaval (wat ik overigens al kweenie hoelang niet meer heb gedaan) of uitgaan (en zelfs dat is A; zeldzaam en B; dan wordt het uiteindelijk toch een Baco). Maar ik kreeg hem toch in mijn handen gedrukt en besloot er dan maar van te genieten. En donders, dat deed ik!! Die smaakte lekker!!! Dus vanaf dat moment neem ik af en toe eens een biertje!

Na het eten de meisjes op bed gelegd, lekker even een avondje op tijd hun rust pakken.

Nadat de meisjes, nee, ik niet deze keer, in slaap waren, nam ik de koffie mee van boven en hebben we koffie gedronken in de tuin met tante Ilse. De familie van Egeraat vergezelden ons rond 21:00 uur en werd de koffie ingeruild voor een biertje en een glaasje wijn. Wat een gezelligheid met elkaar!

Zo sloten we dag met elkaar af!

Bis morgen!!

1. Elly Aveling: