Legenda voor dag 1 t/m 3

9 juli 2014 - Pottenstein, Oostenrijk

Legenda

1) TANTE ILSE: was getrouwd met uncle Sepp. Uncle Sepp was(helaas al overleden) het neefje van mama en dus het kind van de zus van onze Oostenrijkse oma; omi
Omi vond wel dat mama vanwege het grote leeftijd verschil ( omi was de jongste en de moeder van Sepp was de oudste van de 5, en dan was mama ook nog eens de jongste) haar neefje moest aanspreken met uncle.)
Tante Ilse heeft in Pottenstein een hotel/pension waar wij vanaf kindsheugenis al vakantie vieren.
2) DORLI: dochter van tante Ilse
3) RIEGLER: restaurant in Pottenstein waar wij hondsgetrouw elke vakantie de lekkerste schnitzel van de omgeving komen eten.
4) MARGIT: dochter van tante Ilse.
4) MAX: partner van Margit.
5) GUGLZIPF: uitzichttoren bovenop een berg in Berndorf.
6) BERNDORF: dorpje naast Pottenstein. Berndorf staat bekend om de Krupsfabriek. Hier komt ons bestek vandaan en worden de aluminium zwembaden gemaakt.
7) CENTRELAX: het zwembad in Berndorf. En niet zomaar een zwembad, een topzwembad! Helemaal dus gemaakt van aluminium! Een schoon gezicht, gevoel, én uitstraling! De gemeente ambacht zou hier nog eens een voorbeeld aan kunnen nemen pa van de velde!  Zal ik eens kijken voor een foldertje bij de Krupsfabriek? ;-)
8) WEISSENBACH- UMGEHER: ook weer één van onze favoriete gasthausen. (Restaurant)
9) ALMDUDLER: een overheerlijke, typisch Oostenrijkse kruidenfrisdrank. Topfavoriet van Robbert & Mandy, wij laten de cola hiervoor absoluut links liggen!
10) BERGSTEIGER: Oostenrijkse worst.
11) SCHNITTEN: die kennen de meeste denk ik wel inmiddels! Oostenrijkse chocolade koekjes!
12) ANTONIUSBRUNDL: een wensbron in de bossen van Pottenstein.