Zon 02-08-2020 - Dag 2 - Rustig opstarten

2 augustus 2020 - Pottenstein, Oostenrijk

09:00 uur... langzaamaan komt iedereen 1 voor 1 de ontbijtkamer binnen..; “Gutenmorgen!”
klinkt het als vanouds tegen tante Ilse die ons opwacht. Heerlijk dat moment, flashback weer voor mij en ik geniet ervan! Geeft mij wederom weer een bewustwording dat ik er echt weer ben! Romi is al een echte Fräulein aan het worden, vol zelfvertrouwen en een grote glimlach komt ze de kamer binnen; “Gutenmorgen!!” zingt ze bijna.

Nova en Jara zijn nog in de leer;

“Wat was het ook alweer mama?”
“Goete-Morgen, Jara, probeer maar!”
“Goete-wat???”

“Hoe zeg je ook alweer goedemorgen in het Oostenrijks, Nova?”
“Ik weet het niet meer, oma”

Ook aan mijn broers en ouders zie ik dat ze genieten, fijn vinden dat ze er weer zijn.
Papa die geniet als zijn roedel “Gutenmorgen” binnenkomt, mama die alweer, alsof ze niet is weggeweest, volop op z’n perfect Duits, honderduit zit te kletsen met Tante Ilse aan de ontbijttafel, Dennis die helemaal geen woord Nederlands meer praat, maar constant als een onkel Roland door het pension loopt en Robbert die zo zijn best doet, Dennis te evenaren.

Vandaag kunnen we nog niet helemaal genieten van het traditionele Oostenrijkse ontbijt zoals wij gewend zijn; Verse semmeln, de lekkerste melk, verse Bergsteiger enz. Het is zondag en dan is alles dicht hier. We moeten het even doen met wat we nog hebben, maar dat is geen probleem! We weten dat we vanaf morgen beloond worden voor het wachten! 😋

Tijdens het ontbijt worden we ineens onverwachts verast met het bezoek van Tante Anita en Onkel Roland. (Roland=broer van tante Ilse die ook op het terrein hun eigen woning hebben) Ze komen er gezellig even bij zitten en we lopen de standaard vragen even door; hoe gaat het met jullie, Iris (dochter), gezondheid enz. We krijgen ook tevens de officiële uitnodiging voor de Geburtstagfeier van Onkel Roland voor a.s. vrijdag. 🥳

AA298703-7612-4943-80C1-2139FF31533D869C6B99-2F12-4819-A03D-16A7158B1022

Er is vandaag besloten dat we om 1 uur lekker naar het zwembad vertrekken. Het is een benauwende dag; 29 graden met af en toe een zonnetje. Een prima dag dus om lekker te chillen en af te koelen! En dat is prima gelukt!!
De kleine meisjes vonden het fantastisch en waren constant in de weer; van het waterplein, 600x van de glijbaan, tennissen tot aan het grote, diepe zwembad. Zo fijn dat het leek alsof er geen Corona was in het zwembad. Alles kon en mocht zoals we gewend waren. Geen tijdsblokken, geen vooraf reserveringen en met z’n allen tegelijk het zwembad in!

37EDEA4A-D600-462E-A21E-EA0C1982F7F5896548D4-584B-4032-9964-7AF9A3C8145492A47613-69EC-49FE-A315-3F2B68BE6EAE

Mama had om 15:00 uur trek in een frietje, heerlijk, dat hoort er eigenlijk wel bij in het zwembad; frietjes eten! 😋
"Maar? Wat doen we dan met avondeten?" wilde papa weten. Mama noemde op we allemaal nog hadden liggen en ik vulde aan dat als we nu op dit tijdstip frietjes eten, we vast geen grote honger hebben vanavond. Papa dacht daar toch anders over en besloot dat we vanavond weer de Heuriger zouden opzoeken.

Om 17:30 uur verlieten we het zwembad, terug naar het pension om te douchen en klaar te maken voor de Heuriger.
We gingen naar dezelfde als gisteren; “Ein tisch für 8 personen, dar sind wir wieder!!”
Ik liep met mama mee om het eten uit te kiezen en mee te nemen. Na 4x heen en weer lopen hadden we eindelijk alles. Maaaaarrr.. we hadden geen honger als we om 15:00 uur nog frietjes zouden eten.. wie zei dat ook alweer?? 🙄
We hadden zelfs nog meer als de dag ervoor!! 😱

Jara en Romi wilden vandaag iets anders drinken dan water en aangezien ze al het eten wilden proberen, wilden ze ook wel ander drinken eens even proeven..😉

Nadat ze mama eindelijk geloofde dat deze ‘wijn’ (druivensap) echt zonder alcohol was, (opa had namelijk al ingeschonken en bleef ze plagen dat het de échte grote mensen wijn was)  waagden ze een poging en vonden het toen maar wat interessant!!

2B0F252B-5218-4CCF-988A-C74F642A09D9

1973A490-9899-4FE9-8F56-3006B6619AF5

Buikjes rond om 20:00 uur kwamen we thuis.
De kleine meisjes gingen lekker naar bed, Robbert en papa begonnen aan een klein toernooi’tje 31’en, mama ging even lekker onderuit op haar bed, Dennis ging Nova op bed leggen en dat was blijkbaar een énorme klus want die hebben we niet meer terug gezien.. 😴😂 en ik ging aan mijn reisverslag!

3B481BAF-5887-484F-9475-D37E289F1A87

Rond 22:30 uur was het mooi geweest voor die dag en zocht iedereen zijn bedje op!
Wat zal de dag van morgen brengen?? 🤩🇦🇹

1. Stefan:
    3 augustus 2020
    Heerlijk zwembad daar he ! Wat zijn jullie aan het genieten . Fijn hoor . Liefs vanuit Abidjan .
  2. Anny en Jan:
    3 augustus 2020
    van Stefan dit doorgekregen, wat leuk allemaal genieten maar ! Watkan Mandy goed vertellen!! Kunnen we weer terug op de familie app? Dan blijven we goed op de hoogte wat jullie allemaal doen en beleven Liefs voor allemaal en groetjes voor de familie.