Za 01-08-2020 - Dag 1 - Familie Tims on Tour!!

1 augustus 2020 - Pottenstein, Oostenrijk

“Kwart over 5 verzamelen op de Aert Schoumanstraat!” waren de woorden van wijze moeder Gans. Robbert had zijn horloge nog op wintertijd staan en zelfs toen was hij nog een uur te vroeg, toch nog maar even slapen dan!
Tsja.. dat resulteerde alleen dat meneer Tims Benjamin er vervolgens niet uit kon komen toen iedereen hem riep dat we weg gingen! Mama ging van de stress nog maar even het vuil weg brengen, papa naar buiten om alvast in de auto te gaan zitten, ik probeer iedereen tevreden te houden en te sussen en Dennis stookt de boel lekker op; “Zo! Iedereen is er! De chaos is compleet; nu gaat iedereen elkaar lekker in de weg lopen!”

(Even een tip voor als je een keer met een Tims op vakantie gaat en mocht je hem/haar een uur voor vertrek missen;

Senior zit dan al in de auto, junior stookt de boel op, Benjamin slaapt nog en de 2 leidende vrouwen van het geheel proberen daadwerkelijk echt nog iets voor elkaar te krijgen in de laatste poging om nog redelijk op tijd weg te rijden!

Maar hè hè, daar gaan ze hoor.. kwart voor 7 rijden we de straat uit..! Pottenstein, wir kommen gleich!! Althans.. als het aan Robbert, papa, mama, Romi, Jara en mij lag wel.. Dennis en Nova dachten hier anders over.. die wilden denk ik, beiden extra genieten van de auto tocht! Namelijk een half uur onderweg vroeg Dennis zijn broertje al wanneer de eerste stop zou plaats vinden. Ik denk dat hij er zo naar uit keek, dat hij niet kon wachten het te ervaren! Maar helaas voor hem, Robbert kapte dat af. Nova vond het blijkbaar erg sneu voor haar papa en ging hem een handje helpen; ze moest plassen.. tsja.. daar had ome Robbert niet van terug!! We hadden er om 4 uur kunnen zijn maar uiteindelijk reden we om 7 uur Pottenstein binnen..! De geuren, de geluiden van de kerkklok, het knarsende grind onder de autobanden wanneer we het terrein op reden.. Jaa! We zijn weer thuis!!!

Tante Ilse verwelkomde ons en wees ons onze kamers, nadat eerst wij van verbazing waren bij gekomen dat deze lieve moeder Theresa maar niet ouder lijkt te worden (beetje dover wel..) en dat zij klaar was met in herhaling te vallen “wie gross sie allen geworden sind!!”
Eenmaal redelijk gesetteld, bepaald wie bij wie, waar en hoe er wordt geslapen, lustten we toch eigenlijk ook nog wel even wat te eten!
Veel Gasthausen waren dicht, maar gelukkig was Heuriger Herzog in Ödlitz nog ‘ausgesteckt’!
Och och och, wat hebben we daar lekker gegeten!! De typische Oostenrijkse smaken in volle glorie!! De wijn, de almdudler, het vlees en natuurlijk niet te vergeten kartoffel- en gurken salat!!

Nadat we allemaal ons buikje rond gegeten hadden, kwam bij iedereen als toetje de man met de hamer langs. Gauw naar huis en lekker naar bed!! Alle meisjes (op de blogger na) gingen direct naar de kamer, douchen en naar bed. Nadat ik de meisjes op bed had gelegd en terug kwam in DE bekende gang van het pension, ervaarde ik een mooie flashback.. pff wat gaan we ver terug hier in het mooie Pottenstein zeg.. Juist omdat alles weinig tot niet veranderd is tov mijn kindertijd, werd dat een bewustwording.. Ik keek uit op een beeld; mijn vader die op hetzelfde plekje aan de tafel zit s avonds in de frühstuckzimmer, met een biertje en zijn puzzelboekje.. Nu heb ik zelf mijn eigen kinderen op bed gelegd.. En wanneer ik dit dan aan mijn vader vertel, zegt hij; “Genieten van de dag Mandy! Ik zeg dit, omdat ik juist hetzelfde ervaar wanneer ik de tuin in kijk en zie dat het zwembad waar ik met jullie, alsof het de dag van gisteren was in zwom, nu een perkje geworden is en ik hier met mijn klein kinderen loop!”

Wijze woorden van die vader van mij, geniet van nu!
En dat doen we!! Nadat ik een laatste sigaretje in de tuin doe, mijn lief vertel over de dag in een appje, loop ik de ontbijtkamer in om iedereen welterusten te zeggen. Daar ontmoet ik Roli die ons kwam opzoeken om ons te begroeten. Ik begroet en zeg tevens meteen welterusten tegen hem en mijn jongere broers, die nog even bleven hangen (waar haaaaaaalden ze de energie vandaan dacht ik nog!!) en vertrek met mijn vader richting de kamer om de eerste nacht in Oostenrijk 2020 tot een feit te maken!

Ps; Klik links op ‘foto’s’ en ‘video’s’ voor de bijbehorende beelden!

1. Stefan:
    2 augustus 2020
    Weer leuk geschreven Mandy. Veel plezier en genoet er met z’n allen samen van
  2. Judith:
    3 augustus 2020
    Fijne vakantie!!! Geniet ervan
  3. Mandy:
    3 augustus 2020
    Geweldig....vooral genieten...kus en knuffel van mij xxx