Ma 03-04-2020 Dag 3 - Regen!

3 augustus 2020 - Pottenstein, Oostenrijk

“Wat zal de dag van morgen brengen” schreef ik gisteren als afsluiter..

nou.. Regen dus!  😑👍🏻🎉

Hè getsie.. 😒 we hadden het wel gezien hoor, op het weerbericht, maar tóch hoop je dat het toch wel meevalt uiteindelijk.......Niet dus! 😅

Het heeft echt 99% van de dag geregend!
Tsja.. En wat ga je / kan je dan gaan doen hier in het kleine pittoreske Pottenstein?? We kunnen helaas niet naar een binnenspeeltuin, subtropisch zwembad of game-hal ofzo, neee, hier hebben we enkel wandelroutes, wellicht ergens nog een wandelroute en oh ja! Ze hebben hier sowieso wandelroutes!!
Mama en ik hadden zondagavond al afgesproken om lekker bijtijds boodschappen te gaan doen, want jaaaaa woeeehoooee!! Het was maandag, winkels open en dat betekent; Verse semmeln!! 🥳😋 Half 9 stonden we (nat) in de winkel en een half uur later beloonden we onze grote mannen en little ladies met de geur, (en 1 minuut later met de smaak) van verse broodjes!

Na het ontbijt ging iedereen een beetje z’n eigen ding doen; zo ging Senior Tims aka ‘harde werker’ nog even lekker terug naar bed, de meisjes lekker keutelen met hun speelgoed, mama had voor de familie nog een kleinigheidje meegenomen en ging dit als een ware koerier eerst sorteren en vervolgens bezorgen, Robbert even lekker op z’n PlayStation.. (ja ja mensen, zelfs die was mee.. en dan zeggen ze wat over ons vrouwen..😏, ik loop inmiddels al voor de 3e dag in hetzelfde truitje om ruimte te besparen.. maar hey, mij hoor je niet..🙄), ik aan mijn reisverslag en Dennis... Dennis...? 👀 Dennis zijn we vaak kwijt lieve mensen.. Ineens is hij er, maar zo is hij ook ineens weg!!! 🤔 Wellicht kan ik hem vragen een keer als gast-blogger te verschijnen op deze reisblog, dan weten jullie en ook wij meteen- zijn eigen avonturen hier in Pottenstein!

All gut.. het is maandag.. en wat betekent dat voor mama?? Guglzipf! Een berg in Berndorf die we iedere keer als we er zijn, wel beklimmen waar we dan vervolgens boven in de Waldhütte óntzettend heeeeerlijk kunnen eten!! En waarom dan maandag hoor ik je denken?? Geen idee eigenlijk, ben ik ook nog niet achter...😂🤷🏼‍♀️
Om 13 uur gereserveerd, kwart voor 1 verzamelen. We gingen met de auto, want zoals eerder aangeven, het regende..
Dennis en Robbert hadden mountainbikes gehuurd voor de komende weken dus die wilden daar vandaag wel gebruik van gaan maken! Die Buben dus op de fiets, wij met de auto. Het laatste stukje met de auto rijden we dus door het bos omhoog naar de Waldhütte.
Nooouu.. wat daar nou voor leuke kaboutergezinnetjes toch wonen??
Opa wist er alles van! Tsja, die komt hier natuurlijk ook al jaaaaa-ren!!
“Als je naar links kijkt, zie je daar bordje nr7 staan; daar woont kabouter puntmuts. En hier bij bordje 9 woont vrouwtje Pannenkoek en hier tussen de bomen woont kabouter flitsieflots” De kleine meiden kwamen niet meer bij van het lachen natuurlijk! Overigens de 2 grote meiden stiekempjes ook niet 😉.
“ Opa, wat vertel je toch een grappig verhaal” aldus ons lieve kleine wijsneusje Nova.

ED956476-7E2A-492E-ACAE-45D2E3C1A4E1

Eenmaal boven nadat we gelukkig net ontsnapt waren aan de grote boze wolf, waren we allemaal onder de indruk! De kleine fräuleintjes van het uitzicht en wij grote mensen dat het hierboven niet regende (dat was die 1% 😅) waardoor we een mooi beeld hadden van het voor ons inmiddels bekende uitzicht!!

195398FD-E501-4E0A-B43C-1C38481233AB

Eenmaal binnen gesetteld, echt nét gewoon, horen we het grind knarsen.... neeee zal toch niet? Nú al???? En ja hoor...

A5E035C0-62C2-4F11-8137-DFFD5F43FA68

AF400396-9041-4033-B5AB-E7D429A55A7B

👏🏻🤩 suuuuper knap!!! Wat hebben ze dat snel gedaan!!! 💪🏻
Nu lekker eten!! Het eten hier op de Guglzipf is zooo lekker!!  Mama verheugd zich dus iedere keer op dit bezoek want hier kan ze de lekkerste Blunzengröstel eten!! (Bloedworst, zuurkool met aardappelen) Zouden ze dat alleen op maandag maken? Zou dat het zijn? 🤔🤪

EB0E7175-CC82-4CBD-BDCD-6D489ADB5A7AMahlzeit!!!

Met wederom volle buikjes (we moeten nu echt gaan wandelen hoor.. we moeten het nu al echt gaan compenseren, althans proberen, want anders komen we als fam. Trom terug 😅😅) liepen we terug naar de auto, jongens weer op de fiets, onderweg naar de auto nog even wat foto’s maken nog!!

9BE14339-CBB5-4FD1-B2C3-A2CB847ECA0A
Daar gaan ze weer!!

50376A34-EB19-4726-8445-E8BC227DA7D7 Het lukte papa maar niet een goeie foto te maken, vond mama, dus ik hielp ze maar even een handje 😉

AF2719CA-EE1F-42C3-A895-1D1B5D8F92FE 🥰😍

CF81B8CA-7D49-43EB-8102-CE7A63EA15E8Even gek doen!! F30BB354-6A83-47FF-8589-E574701F2024 🤪 6FC4827F-68B3-401B-8966-F1F73378C4DF😝92C476E7-40D3-4EAA-AF8F-13845F6B06F5😜F03DE9CA-D749-4FFD-98C3-D30FB00200F9😍5A126E34-AA66-4F8E-A8D2-2D34653B1454😂

9CA5BC86-55AC-41E8-86BB-D1AB1C058B30🥰

Deze keer reden we de jongens achterna voor nog een mooi plaatje;

EF57C81C-5CAC-43D6-9802-A23EFB629BEE

Eenmaal thuis was het de rest van de dag een rustige middag. De meisjes herontdekte ‘scoubidou’en’, ja alle meisjes ja..😅😇 de kleine dametjes kwamen er al gauw achter dat oma en mama/tante toch wel sneller en handiger waren dan zij, dus de bestellingen vlogen om onze oren! 🤯

We hebben s avonds een broodje thuis gegeten maar zijn nog wel even eruit geweest voor een klein loopje; een kaarsje branden op het Friedhof (begraafplaats) voor opa Pechacker (Vader van Omi).

D5783B30-FE41-4E53-AF7A-5C44ED657184

599C18C5-3505-4E91-A276-D57FF036CF81

Dus al met al, we hebben gewoon weer een fijne dag gehad! Ondanks de regen! We waren samen! Met elkaar! Gelachen! Genoten! 😍❤️🥰🎉

Bis Morgen!!! 🤗

1. Stefan:
    4 augustus 2020
    Leuk dag weer Mandy en weer leuk geschreven. Dennis en Robbert zullen wel lekker snel naar beneden zijn gefietst. Het mooie weer komt eraan hoor, en geen regen meer. Dan kunnen jullie echt met jullie wandelingen beginnen ;)
    Leuke fotos staan er vandaag bij !
  2. Erica:
    4 augustus 2020