Dag 4 woensdag 13 juli 2016

13 juli 2016 - Pottenstein, Oostenrijk

Dag 4 woensdag 13 juli
-Dagje thuis-
Vandaag, zoals de titel dus al zegt, lekker een dagje thuis.
Het weer was een beetje wisselend, dus in ieder geval geen zwembad weer. De familie van Egeraat wilden graag nog naar Schloss Schönbrunn, wandelingetje maken, paar foto's en dan weer bijtijds terug. Ze moesten immers hun koffers nog pakken omdat ze donderdagochtend vroeg wieder nach hause Fahren. En meine mutti had een uitnodiging gekregen om mee te gaan naar het theater in Reichenau met Margit, Max en tante Ilse. Zij moest om half 5 klaar zijn dus familie Tims bleef lekker thuis. Meisjes een beetje keutelen, even een oplaad momentje  voor andere dagen die weer komen gaan.
En zoals de trouwe volgers misschien wel weten, elk jaar is er wel een emo gesprek op de vakantie bij de familie Tims. Zo ook deze dag.. Maar niks aan de hand hoor, deze gesprekken zijn ook belangrijk!! Daarom zijn we ook zo'n hecht gezin! ❤️  samen alles kunnen uitspreken naar elkaar en daarna weer samen huilen en samen lachen, wat een kracht!
Nadat de lucht was geklaard, helaas in de figuurlijke zin, ging mama zich omkleden en klaarmaken voor het theater. Wat een prachtige moeder heb ik toch..! ❤️ In een prachtige gele voile jurk kwam ze uit haar kamer! Klaar voor een avondje tussen het 'Oostenrijkse Gooische' gezelschap!
Nadat mama was uitgezwaaid heeft het restantje van de familie Tims en de familie van Egeraat zich klaar gemaakt om te gaan eten. Familie van Egeraat wilden namelijk graag op hun laatste dag toch écht nog wel even een schnitzel eten! Papa's voorstel was Steinwandklam. Een auto ritje van een half uurtje maar oh wat is het dat toch waard! Wat rijden we door de toch prachtige bossen van Nieder-Österreich!! Het regende wel maar dat mocht de pracht van het uitzicht niet drukken!!
Eenmaal aangekomen bij steinwandklam zaten we klaar aan een reuze gezellige Oostenrijkse eethoek om onze bestelling door te geven. "5 mahl schnitzels bitte!" ....... Ken je het verhaal van die mensen die zo graag schnitzel wilden eten? .... Komt de ober terug... "Wir haben ein kleines probleem... Leider haben wir keinen Schnitzel mehr..."  Serieus....? Zo verheugd op schnitzel.. "Wir haben nur Schnitzel von hühne." (Kip) Jammer hoor... Dan maar die.
Maar gelukkig heeft die Schnitzel toch bij iedereen goed gesmaakt en de meisjes hebben zich tussendoor prima vermaakt in de overdekte zandbak buiten. Gelukkig maar!!
Toch met een lekker vol en voldaan gevoel in de auto terug naar huis.
Natalie wilde graag bij het restantje van de familie Tims in de auto, het afscheid van haar grote vriendin Romi lag immers op de loer. Een ontzettend leuk en gezellig auto ritje terug naar het hotel werd het! De meisjes hebben gezongen met opa in de auto en opa maakte de nodige grapjes wat hilariteit bij de meisjes bezorgden!
Maar dan.. Eenmaal thuis.. Het afscheid van Nick viel Jara zwaar. Ze wilde er maar niet aan dat Nick morgen weer naar huis ging. Ze wilde graag dat Nick bij haar kwam kroelen bij het naar bed brengen en de lieve schat liet zijn koffer pakken even voor wat het was en ging bij zijn kleine vriendin liggen terwijl ik een boekje voorlas. Na het boekje mocht Nick nog steeds niet weg, dus ik gaf Jara een dikke kus, wenste haar welterusten en liet de 2 vriendjes afscheid nemen. Maar na 5 minuten kwam Nick de ontbijtkamer alweer binnen...; Jara was in slaap gevallen in zijn armen... ❤️ Hoe lief..❤️
Natalie en Romi hebben in die tussentijd ook samen nog heerlijk en lief gespeeld in de tuin en in de ontbijtkamer. Toen was het voor hun toch ook echt tijd om afscheid te nemen. Wat een paar heeerlijke dagen hebben ze met elkaar gehad! En wij ook, niet alleen genietend van hun plezier met elkaar maar ook van elkaar. We zien normaal gesproken Stefan en Edith 3 dagen met de van Deijlendag, maar dan ook nog gemengd natuurlijk met de andere familieleden die hen gemist hebben, en af en toe nog een dagje tussendoor in de 3 weken dat ze in Nederland verblijven. Maar dat we nu dit met elkaar mochten beleven.. Dankbaar!!
Dus wij stelden het afscheid nog even uit tot de volgende morgen vroeg.. ❤️