Dag 3 dinsdag 12 juli 2016

12 juli 2016 - Pottenstein, Oostenrijk

Dag 3 dinsdag 12 juli 2016

-Wien!-

Woooow!!! We gingen vandaag al naar Wenen!!!

Meestal gaan we dat pas in de 2e week en dan moet ik (vind ik)  zoooo lang wachten.. Want ik ga er het liefste dag 1 al naar toe!

Maar nu wilden de familie van Egeraat er ook nog naar toe en die vertrekken donderdag ochtend alweer vroeg naar huis, dus dinsdag werd Wenen! Wat een feest!❤️

Om half 12 liepen we uit de parkeergarage Prater (de grote kermis) in. We reden er ook dit jaar weer niet in 1 keer naar toe wat lijden tot grote hilariteit want dit gaat elk jaar zo. Het lijkt ook alsof ze daar altijd weer wat nieuws verzinnen om te verbouwen want ik ken eigenlijk Wenen niet zonder Baustelle..

Maar zoals gezegd, om half 12 liepen we Prater in. Wat heerlijk om hier weer te zijn, in Wenen!! Ik hoorde tijdens het lopen mijn naam al roepen door de Swarovski kristallen en proefde de Sachertorte al! De meisjes keken hun ogen uit en wilden er natuurlijk meteen het liefst blijven maar wanneer ik ‘Swarovski’ riep was Romi al bij het metro station. (wanneer je Prater doorloopt, hoef je eigenlijk enkel maar een straat over te steken en loop je zo het metro station in.) Ik vroeg tijdens het lopen aan Stefan en Edith of ze hun mobiele oplader hadden meegenomen, ik wilde natuurlijk zoveel mogelijk foto’s maken, en gelukkig hadden ze die bij! (A; ik was natuurlijk mijn eigen mobiele oplader vergeten en B; was ik vergeten überhaupt mijn eigen telefoon op te laden.. wat een su….)

Zelfs het metro ritje vonden Romi en Jara prachtig! We stapten uit bij ‘Karlsplatz en bij het uitlopen vanuit het metro station en het zien van de prachtige binnenstad, ervaarde ik wederom het gevoel van thuiskomen..!! Wat is het toch een super geweldige intens prachtige stad!!! Ich liebe WIEN!!! ❤️

Vanaf de metrohalte liepen we richting Sacher. Ik móest koffie drinken en een sachertorte eten!

We hadden wederom, net als vorig jaar, ons eigen prive terras en Free WIFI, ik zag de mogelijkheid om even een paar oogjes uit te steken dus ik 'Facetime’de' naar Holland. De reactie was leuk! Leuk om ons even te zien, fijn om te zien dat wij schitterend weer hadden en hun in de regen liepen (althans, dat vond ik dan leuk.. ) maar ik moest meteen de prijs ervoor betalen; er moest natuurlijk direct een Sachertorte mit zurück nach Holland! (Goh, hè, wat vervelend nou! )

Na een gezellig en lekker koffiemomentje vervolgden we onze weg door de binnenstad met als volgende doel; Benneton! Ik had Edith verteld dat er een hele grote was in Wenen, die wilde daar al sinds haar bezoek in Nederland naar toe, (Stefan, Edith, Nick en Natalie wonen in Panama) dus ook daar moesten we even naar binnen!  Toen we heerlijk geshopt en met een volle tas bij de kassa stonden kwam mama al naar binnen en zei; ‘’Zo! Jullie shoptijd zit erop!’’ En in eerste instantie snapte ik die opmerking niet helemaal maar die werd al gauw duidelijk toen we eenmaal buiten stonden en ik op mijn horloge keek; we waren daar anderhalf uur binnen geweest!!! Maar goed, wel heeeerlijk en leuk geslaagd!!

Volgende stop; Swarovski!! We liepen een stukje verder met even een kleine tussenstop op een binnenplein. Er stond daar een man met een groot touw en een grote emmer met sop. Hij maakte de prachtigste bellen!! En zoveel in 1 keer!! Super leuk om te zien!! Jara was in de zevende hemel!! Al dansend en lachend liep ze door de bellenstorm!! #Genieten!

En ja hoor, na een paar meter gilden de Swarovski kristallen niet alleen mijn naam maar inmiddels ook Romi luid en duidelijk! Daar was hij dan eindelijk; de Swarovski winkel!!! Romi vroeg er vorig jaar september alweer om; ‘Mama, volgend jaar wil ik weer naar Oostenrijk en dan wil ik een ring kopen bij Swarovski!’ En het is een volhouder.. (Ook hierin.. van wie zou ze dat hebben..? )

Dus wanneer ik Romi wilde roepen om te zeggen wat ik zag in de verte, was ze al nergens meer te bekennen; mijn lieve kleine Wienerin was al binnen!! Ook dit jaar hebben we weer lekker geneuzeld tussen al het prachtigs. Natuurlijk konden we de winkel ook niet verlaten zonder wat mee te nemen.

Maar dat ging niet meteen hoor, mama en ik weten dat er een 2e Swarovski winkel een paar honderd meter verder is. Dus in winkel 1 kijken we rond, nemen we alles in ons op en willen dan toch even voor de zekerheid even kijken in winkel 2. Je weet namelijk maar nooit, ze hebben daar net iets meer sale of andere collectie. Dus na een uurtje liepen we naar winkel 2. Daar even gesnuffeld en ja! We wisten het! Terug naar winkel 1! Daar knopen doorgehakt en de drie mädels liepen voldaan weer naar buiten met alle drie zo’n prachtig zwanentasje om onze pols!

Papa, Jara, ome Jan, Stefan, Edith, Nick en Natalie hebben om de tijd maar even te doden, een terrasje opgezocht op Stefansplatz. (leuk he?? Hoe toepasselijk!) Maar eenmaal aan het shoppen geslagen, is het zoooo moeilijk om dan tussen de winkels op een terrasje te zitten dus ik liep eeeeeven een souvernirswinkeltje binnen. Mama en Edith volgden ook na  5 minuten.

Wat leuke dingetjes gekocht en ook hier weer met een voldaan gevoel naar buiten.. Op het tasje na dan, die was minder leuk..

Het was goed zo! (vond de rest..) Het was immers al half 5 en we wilden eten in Prater en dan nog de kermis op!

En lopend naar de metrohalte werd er wederom iets in mijn handen gedrukt door mijn lieve neef; een mobiele oplader!! Tijdens het wachten op ons, waren Nick en Stefan de Mediamarkt ingelopen. Het zijn beide echte gadget liefhebbers dus dan is de Mediamarkt zoals een Swarovski winkel voor ons! En dat mijn lieve neef dan nog op dat moment aan zijn nichtje denkt… Zo lief!! ❤️

Om 17:30 uur liepen we Prater weer binnen. Helaas begon het te druppelen bij binnenkomst..

Nee he…  Even snel schuilen, want het werd alleen maar erger! Het kwam op een gegeven moment weer recht naar beneden! Papa en Stefan brachten ondertussen even snel de zware shoptassen naar de auto. Wanneer het even wat minder regende, renden we door Prater met z’n allen, richting het Schweitzerhaus.

Naast het Schweitzerhaus is een draaimolen. Maar dan niet zomaar een draaimolen, neeee een draaimolen van echte paardjes! Ergens vind ik het best zielig, dat die paardjes daar heel de dag staan, alleen maar rondjes lopen, aan een touwtje vast zitten en dan ook nog eens die ganze tag over-enthouasiaste kinderen op hun rug moeten dragen.. Maar goed, je kan het ook benaderen zoals Stefan het schetste; Wat een lekker lui leven hebben die paardjes hier zeg! Beetje rondjes lopen, s avonds lekker op stal, niets vermoeiends! Tsja, zo zie je maar, zo kan het ook!

Maar goed, alle drie de meisjes, Romi, Natalie en Jara waren door het dolle heen!! Wat wilden ze graag een rondje maken! Ach, even 1 rondje voor het eten! Nou, ze genoten!!! Prachtige glimoogjes en stralende lach!! Maar 1 rondje was eigenlijk niet genoeg, dus we moesten trekken om ze mee te krijgen naar het Schweitzerhaus om te gaan eten. Gezien het weer zaten we deze keer binnen; ook een keer leuk! Ik doe deze vakantie dingen die ik normaal niet doe of zelfs nog nooit gedaan heb! Super leuk!! En we hebben natuurlijk weer heerlijk gegeten! Stefan, Edith en Ome Jan gingen voor 2 Stelzen! 1 Stelz is eigenlijk teveel voor 1 persoon maar misschien een echte vleeseter zou ‘m kunnen hebben, maar Ome Jan, Stefan en Edith probeerden het voorzichtig met 2 voor 3 personen. Nou, ze gingen goed op hoor!! Ze vonden ‘m heerlijk!!

Na het eten konden we, wat de kinderen betreft ; ein-de-lijk de kermis op! Vanwege de regen was er helaas wel veel dicht maar de kindjes hebben zich desondanks zo vermaakt! Draaimolens, autootjes, schiettenten, blik gooien, waterballen, boomstammen en de piraña (ik noem ‘m maar even zo, misschien weten jullie dan wat ik bedoel, volgens mij heet tie zo in de Efteling namelijk) Maar niet alleen de kindjes hoor! Ook papa van Egeraat, opa Jan en mama Tims zijn meegeweest met de kinderen! Wat een plezier! Tot na de Piraña dan.. Romi zei nog; ‘’Neee mama, ik wil daar niet in, dan word ik helemaal nat!’’ We zijn daar namelijk vorig jaar ook in geweest en dan wordt je inderdaad een beetje nat ja, nogmaals een beetje, Romi overdrijft graag.. (van wie zou ze.. …….) Maar goed, ik heb haar overgehaald om toch mee te gaan, ik ga ook zei ik! Dat haalde haar over te streep! Uiteindelijk..

Kennen jullie Karma..? Mama kwam uit de Piraña… Moet ik jullie nog vertellen hoe..?  Sorry Romi, du hast recht gehabt..!

Rond 21:00 uur begon het helaas weeeeeer te regenen, dus toen maar overlegd met elkaar dat het misschien wel mooi geweest is zo. (deze keer vonden alleen de ouders dat, waren de kinderen het er niet mee eens..)

Maar eenmaal in de auto… we waren de parkeergarage nog niet uit of er sliepen er al 2…

Was fur einen schonen tag war das in Wien!

Bis morgen…